מתכונים > ההמלצות של גבריאל > צ'וריסו Chorizo

צ'וריסו Chorizo

הצ'וריסו הוא ללא ספק הפופולרי ביותר לצלייה במנגל.

מדובר בנקניקיות מתובלות, גדולות ושמנמנות, והן מזכירות נקניקיות ממקומות אחרים בעולם, אלא שטעמם ייחודי. הן עשויות בשר בקר או בשר חזיר ובארגנטינה מתבלים אותו עם מלח, שום, פלפל, פפריקה חריפה, פפריקה מתוקה, ופתיתי פלפל צ'ילי, ברמת חריפות משתנה. ניתן למצוא גם גרסאות מתובלות עם פלפלים אדומים קלויים ומגוון עשבי תיבול. נדרש קצת ניסוי וטעייה כדי למצוא את ה- chorizos  הטובים לטעמכם בין מגוון יצרנים ומתכונים, וכמובן ניתן למצוא צ'וריסוס כשרים.

חשוב  לוודא כי הבשר ארוז היטב בתוך מעטפת הצ'וריסו וכי אין כיסי אוויר.

כמה צ'וריסו לחשב עבור אדם באסאדו? צריך לפחות לקנות צ'וריסו אחד לאדם, אם יש גם בשרים אחרים על הגריל. הוסף כמה chorizos נוספים, כי תמיד יהיה מי שיבקש תוספת…

הכנה:

יש להשרות את הצ'וריסוס במים קרים למשך כ 15 דקות לפחות לפני שמניחים על רשת הצלייה, כדי למנוע פיצוח של הצ'וריסו או התפוצצות המעטפת שלו.

 מניחים אותם על אש קטנה וצולים  כ 20 דקות

אם לנקב את הצ'וריסו בזמן שהםניצלות על האש  תלוי אך ורק בך: יש המעדיפים לשמור את מעטפת  שלמה, בעוד אחרים לא אוהבים את הצ'וריסוס שלהם עסיסי מדי. כך או כך, יש להפוך אותם בעזרת מלקחיים ולא מזלג, כדי לא ליצור קרע גדול במעטפת . יש להיזהר במיוחד כאשר מנקבים צ'וריסו – תנועה אחת לא נכונה וזרם של מיץ חם יכול להרוס את החולצה שלך…

הגשה :

הדרך הטעימה והפופולרית ביותר לאכילת chorizos הוא בתוך בגט טרי. חותכים את הבגט לחתיכות באורך של כ 7 ס"מ, פורסים באמצע ומניחים את הצ'וריסו עם צ'ימיצ'ורי.או סלסה קריאוג'ה.

אנחנו, הארגנטינאים קוראים למנה choripan שילוב של המילים צ'וריסו ולחם (pan).

לאלו שאוהבים את הצ'וריסו שלהם צלוי היטב, מומלץ להגיש את הצ'וריסו בצורת mariposa – פרפר:  כאשר הצ'וריסו מוכן, יש להוציא  אותו מהגריל  לקרש חיתוך ולחתוך אותו בזהירות לאורכו מבלי להפריד בין שני החצאים. את הצ'וריסו, שנפתח לאורך בצורת פרפר, מחזירים לצלייה קצרה נוספת כאשר החלק הפנימי על הרשת.

בתאבון

מנגל צ'וריסוס Chorizos

מנגל צ'וריסוס צ'וריפן Chorizos Choripan